Yesterday Origins Recenzie

Am fost foarte entuziasmat cand au anuntat lansearea pentru Yesterday Origins. Chiar daca originalul Yesterday nu a fost un joc fantastic de aventura, precum Corpse Party, a fost totusi un joc de aventura destul de placut cu o conspiratie interesanta iar comunitatea parea sa fie una la fel de buna ca in Corpse Party daca nu chiar mai buna. Un cuplu nemuritor care calatoreste in timp si spatiu pentru a descoperi misterele cultelor secrete, Inchizitia Spaniola, si insusi Diavolul? Toate acestea sunt lucuri de care sunt foarte interesat, si as fi vrut, chiar as fi vrut ca Yesterday Origins sa fie acel gen de joc point-and-click pe care sa il pot recomanda si prietenilor mei.

Dar cum probabil deja ai ghicit, Nu pot face asa ceva. Nu este chiar asa rau, dar Yesterday Origins comite una din cele mai mari “crime” pe care un joc o poate face : ESTE PLICTISITOR !!!

Yesterday Origins Recenzie Gaming Series A

Daca nu esti familiarizat cu Yesterday Origins (si nu ar trebui sa fii neaparat, tine cont ca Origins este menit sa fie un joc cat de cat placut chiar daca nu ai jucat prima serie). John Yesterday este un nemuritor care are peste 500 de ani si de fiecare data cand moare reinvie la varsta la care a devenit nemuritor insa isi pierde toate amintirile. Prietena lui, Pauline, are aceleasi abilitati doar ca ea isi pastreaza toate amintirile atunci cand reinvie. Dupa cum si numele jocului implica , Origins, totul se rezuma in incercarea celor doi de a afla despre trecutul lui John, multiplele vieti pe care le-a avut si cum a devenit nemuritor.

Oh da !!! Lasa si un sentiment ca John ar fi diavolul. Da este posibil 🙂 .

Povestea se petrece in trecut si prezent si iti prezinta cuplul calatorind in intreaga lume incercand sa afle cum toate acestea s-au intamplat. Deplasarile in timp si loc aduc un set variat si interesant de locatii, toate realizate cu fundaluri frumos desenate. Muzica, de asemenea, reflecat o varietate de stiluri si este in concordanta cu diferitele locuri si culturi din lume. Serios vorbind muzica este unul din lucrurile care marita laudate, aducand viata in fiecare scena chiar si atunci cand experienta mediocra pe care o intalnesti in Yesterday Origins tinde sa traga jocul in jos.

Yesterday Origins Recenzie Gaming Series B

Din pacate prezentarea jocului nu se ridica la nivelul muzicii si a fundalului. In special : animatiile si design-ul caracterelor sunt foarte prost facute. In unele scene sincronizarea vocilor cu miscarile buzelor sunt total incorecte, iar incercarea de a incrucisa realismul si aspectul de desene animate cum o fac majoritatea jocurilor, printre care se numara si recentul King Quest, a dus la ceva ce nu are nici o noima, este prea desenat pentru naratiunea intunecata si sangeroasa si prea realista pentru a parea ca face parte din aceasta lume. Toata ceste lucruri la un loc fac pana si conversatiile dintre John si Pauline sa fie inconfortabile si plictisitoare.

Toate acestea sunt doar de decor. Dar cea mai importanta parte din orice joc de aventura point-and-click este povestea. Iar povestea din Yesterday Origins este … ei bine este doar OK! . Cele mai multe lupte si rasturnari de situatii functioneaza destul de bine, si in ciuda faptului ca tot sar de la un timp la altul, Yesterday Origins reuseste sa ascunda destul de bine incoerenta. Cea mai mare problema pe care totusi o am in ceea ce priveste caracterele este ca nu imi pasa deloc de ele sau de povestile lor. Povestea generala este decent executata, dar toate interactiunile dintre caractere nu prea au nici un efect, si in opinia mea, asta este ce face diferenta intre un joc de succes si unu mediocru.

Yesterday Origins Recenzie Gaming Series C

Cea mai rea parte este ca cele mai slabe personaje din Yesterday Origins sunt chiar John si Pauline. Cele mai multe trasaturi stau in lucrurile care le fac, nu in ceea ce reprezinta ei pentru povestea jocului. Au un magazin de antichitati, sunt nemuritori si se iubesc, cu toate ca va trebui sa crezi jocul pe cuvant in aceasta privinta, deoarece ei nu fac prea multe lucruri sa arate ca se iubesc inafara faptului ca locuiesc impreuna. Ii regasesti in povestea jocului fara nici un scop real, si cand totusi isi exprima o emotie pare mai mult ca o fac doar pentru a mai bifa o casuta de pe o lista. Unul din cele mai bune exemple este atunci cand Pauline gaseste o poza cu tatal ei si spune “ca ii este foarte dor de el”, dar nu il mai mentioneaza deloc pana ce intra intr-o alta camera unde gaseste din nou o poza cu el si spune cam aceleasi lucruri ca si prima data dar cu alte cuvinte.

Vocile folosite in loc de text dauneaza foarte mult jocului. Yesterday Origins este un exemplu perfect in a arata de ce performanta conteaza: caracterele pe care de altfel le-as fi placut sunt trase in jos de aceste voci. Vreau sa spun ca daca developerul ar fi acordat mai multa importanta acestui lucru, momentul in care Pauline se opreste si reflecta asupra unei pierderi , putea sa para ca ceva real, nu sa semene cu un robot care incearca sa imite emotiile umane.

Yesterday Origins Recenzie Gaming Series D

Yesterday Origins are probleme si la schimbarea tonalitatii si a starii de spirit, la fel ca si prima serie, sare de la un moment horror la unul de umor si de multe ori le confunda intre ele. Un exemplu clar este acel moment in care in unul din puzzle-uri trebuie sa o ajuti pe Pauline sa se sinucida, deoarece nu ii mai plac ridurile pe care le are.

Jocul trateaza acest puzzle ca pe o gluma, cu descrieri si elemente care dupa parerea mea nu se incadreaza deloc la categoria “umor” sau “distractiv”. Cand reusesti totusi sa colectezi toate cele necesare pentru a finaliza puzzle-ul, jocul incearca sa ne ofere un sentiment de dramatism, in timp ce Pauline da drumu la apa pentru a masca sunetele armei, ezita pentru un moment si apoi apasa pe tragaci. Nu ma intelege gresit, sunt de acord cu jocurile care incearca sa imbine umorul negru cu tragedia , dar modul in care o face Yesterday Origins nu are nici o logica sau legatura.

Yesterday Origins Recenzie Gaming Series - Say Goodbye to your wrinkles Pauline

Mai mult de atat nu vad rostul acestui puzzle, mai ales ca Pauline are in inventarul ei o crema anti-riduri. Pentru ce toate aceste probleme suplimentare? Acest gen de lucruri sunt emblematice in marea parte a jocului. Yesterday Origins este in mare parte un joc traditional point-and-click, ce cuprinde un amestec de dialoguri si puzzle-uri care sunt din ce in ce mai complexe. Unul din lucrurile care le are in plus fata de precedentul joc este faptul ca nu trebuie sa colectezi doar obiecte.
Trebuie sa colectezi si indicii pe care le obtii daca observi anumite lucruri sau vorbesti cu alte caractere, iar unele le obtii daca rezolvi mini puzzle-uri in drumul tau spre obiectivul final.

Toate acestea sunt un mod placut de a te tine pe drumul cel bun si de a te ajuta in a intelege logica “nebuna” a developer-ului. Pentru mine personal au existat o multime de situatii in care stiam exact ce trebuie sa fac dar nu puteam sa imi dau seama cum sa fac acel lucru.

Un exemplu ar fi momentul in care am realizat ca trebuie sa iau niste sange de la mine, dar nu am putut folosi obiectul ascutit din inventar nici pe fata, nici pe maini si nici pe picioare, si a trebuit sa rotesc caracterul cateva minute bune pana am gasit acea mica portiune de pe mana care jocul ma lasa sa o tai.

Yesterday Origins Recenzie Gaming Series Blood

Este chiar curios cate lucruri poti scrie despre un joc care nu este chiar reusit. Daca totusi vrei, poti sa incerci sa joci Yesterday Origins si cine stie poate pentru tine povestea o sa para mai interesanta. Poate vei gasi puzzle-urile mult mai evidente si mai usor de rezolvat. Dar pentru mine acest joc este de-a dreptul plictisitor si cu greu am rezistat sa il joc pentru a realiza aceasta recenzie.

Daca acest joc, totusi, ti-a trezit interesul, nu te grabi sa dai 30 de euro pe el , dupa parerea mea chiar nu se merita sa dai bani astia, mai bine aatepti o reducere pe Steam.

Pagini Oficiale

Site Oficial Facebook Twitter Youtube