Sid Meier’s Civilization VI Recenzie

Intr-un fel, seris Sid Meier’s Civilization VI este simbolul jocurilor pe PC. Comunitatea modding, schemele de control, si domeniul de aplicare, ii face pe toti jucatorii sa arunce o privire la fiecare lansare noua. Noi am fost incantati de noul joc din aceasta serie si aproape din toate punctele de vedere Civilization VI a fost un adevarat triumf.

Este foarte familiar pentru fanii acestei serii dar totodata introduce destul de multe ideei noi, corecteaza problemele din seriile anterioare si te face sa te gandesti tot timpul la strategii noi. Poate fi destul de coplesitor pentru incepatori, dar unde ar mai fi bucuria de a juca daca nu pierzi cateva campanii pana iti dai seama cum functioneaza toate optiunile care le ai la dispozitie.

sid-meiers-civilization-vi-recenzie-a

Poti observa cat de reusit este Civilization VI inca din momentul in care intri pentru prima data in joc. Acest lucru poate este evident pentru un joc 4x, dar Firaxis se pare ca a invatat din propriile greseli din jocurile Civilization V si Beyond Earth. Chiar din primele minute de joc Civilization VI pare un joc enorm si complet, dar sunt mai mult ca sigur ca developerii au deja in plan ideei pentru un viitor DLC, dar momentan nu se simnte ca ar avea nevoie de asa ceva, si nu cred ca un DLC poate sa aduca prea multe noutati.

Beyond Earth avea nevoie de o expansiune pentru a completa unele goluri, iar ceea de-a cincea intrare din series, Civilization V, se simtea de asemenea incompleta, dar nu este cazul si pentru ce-a de-a sasea intrare in serie – Civilization VI. Civilization VI are un numar imens de lucruri pe care le poti explora si sisteme cu care te poti juca, lucru care s-a dovedit a fi o mare surpriza mai ales pentru un veteran inrait al seriei ca mine.

Ecranul de prezentare generala in Civilization VI este unul din lucrurile imbunatatite ale seriei. Zonele neexplorate apar ca marginile unei harti create de un cartograf si sunt decorate cu busole si monstri marini pana in momentul in care iti trimiti unitatile in acel loc. Harta joaca un rol imens si este cea mai mare diferenta strategica din toate jocurile ce fac parte din aceasta serie.

Unitatile au acum nevoie de o mutare intreaga pentru a se putea deplasa intr-un loc nou pe harta(nu mai poti sa iti muti unitatile daca au doar jumatate de tura ramasa). Muncitorii au fost inlocuiti cu constructori, care pot imbunatati un numar finit de dale inainte ca acestea sa dispara. Resursele procurate iti furnizeaza locuinte care ajuta la extinderea orasului. In Civilization VI orasele ocupa mai multe dale si fiecare district are cate o dala proprie.

Sid Meier’s Civilization VI Recenzie Units

In seriile trecute puteai sa umpli orasele cu orice cladire de care aveai nevoie, lucru pe care nu il mai poti face in Civilization VI. Eixsta cateva cladiri pe care le poti construi in centrul orasului dar pentru restu cladirilor ai nevoie de districte. Vrei sa ai o cazarma? Trebuie sa gasesti un oras care are tabara altfel unitatile tale nu vor primi bonusul de XP. Locuitorii orasului sunt plictisiti sau nefericiti ? Roaga-te sai ai un district pentru divertisment pentru a le oferi ceva distractiv, altfel o sa ramai blocat pana gasesti unul. Toate aceste lucruri te fac sa te gandesti foarte bine inainte de a extinde orasul, altfel vei fi nevoit sa sa anulezi toate productiile care le ai in curs si sa o iei de la inceput. Totodata trebuie sa iti planifici foarte bine orasul deoarce unele din locurile foarte importante pe care ai sa le poti construi apar in epocile ulterioare.

Sunetele si muzica din Civilization VI sunt extraordinare. Muzica se schimba odata cu fiecare epoca si este in concordanta cu unitatile si imprejurimile pe care le ai pe harta. Din pacate in aceasta serie nu il mai avem ca narator pe Leonard Nimoy, in schimb il avem pe Sean Bean care ne citeste toate citatele si ofera comentarii pentru diferitele tehnologii pe care le ai la dispozitie. El este un comentator excelent, si foarte distractiv mai ales in primele etape ale jocului. Sa il auzi pe Ned Stark vorbind despre avantajele armurii de bronz sau armele de otel este un moment minunat exact ca si in Civilization V cand il auzeai pe MR. Spock discutant despre spatiu. Ar fi pacat sa nu o mentionam si pe Natasha Loring, care este intr-o forma excelenta in calitate de consilier, si fiecare lider din joc suna la fel de bine, fiecare in stilul sau.

Sid Meier’s Civilization VI Recenzie Leaders

Desi toti naratorii au voci exceptionale, aspectul liderilor mondiali a atras unele critici. Toti arata ca niste caricaturi din desen animate, 3d, cu proportii exagerate si miscari grandioase. In capturile de ecran , ei nu arata foarte bine, dar eu sunt de parere ca se potrivesc perfect cu toate culorile vii gasite pe harta. Cativa din ei arata ca niste natarai 🙂 , dar in ceea mai mare parte eu unu nu am avut nici o problema in privinta desing-ului pe care il au. Animatiile unitatilor sunt extrem de bine facute, dar in momentul in care ajungi la etape mai avasante ar fi bine sa dezactivezi animatiile daca nu vrei sa ti se miste jocul in frame-uri si sa astepti si cate cinci minute urmatoarea tura.

Singura critica pe care o am in ceea ce priveste Civilization VI ar fi Ai-ul. Dar trebuie sa iau in considerare ca AI-ul pentru un joc de strategie de o asemenea amploare nu poate fi niciodata perfect, insa chiar si asa acesta face o treaba remarcabila in Civilization VI. Fiecare lider are anumite atribute care plac sau displac, si vei fi prins intr-un conflict continuu cu unele atribute fata de altele. In orice caz cand un AI inamic va incepe razboiul cu tine (si crede-ma ca o vor face), nu iti va fi foarte greu sa ii invigi, atat timp cat nu ai setat dificultatea la un nivel mult prea mare. In mare parte AI-ul tinde sa roiasca in jurul oraselor lucru care poate parea foarte coplesitor la inceput, dar am observat ca daca folosesti unitati de sprijin si esti cat de cat creativ poti infrange orice dusman oricat de puternic ar parea. Am avut un sentiment destul de nefericit cand am observat ca AI-ul nu prea stie ce sa faca impotriva oraselor care le detineam , dar totusi este posibil doar sa fiu eu un fel de geniu militar care face fata la orice provocare.

Sid Meier’s Civilization VI Recenzie AI

Pentru aceasta recenzie am jucat doua campanii complete si am inceput multe altele, dar inca nu am gasit nici o problema majora in Civilization VI, inafara faptului ca “AI-ul nu se ridica la inaltimea asteptarilor mele”. Daca totusi eziti sa joci Civilization VI din cauza problemelor din seriile trecute, care aveau nevoie de o expansiune sau doua pentru a fi mai interesante, Nu Ezita deoarece Civilization VI este un joc nou care mai mult ca sigur va intra in cursa pentru jocul anului pentru PC. Il recomand tuturor fanilor seriei fara nici un fel de remuscare.

Asigura-te totusi ca , calculatorul tau, se incadreaza in cerintele de sistem necesare si in cel mai scurt timp sunt sigur ca ai sa ajungi un “Lider de temut!!!”.

Pagini Oficiale

Site Oficial Facebook Twitter Youtube