Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension Recenzie

Sper ca apreciati sacrificiile pe care le-am facut pentru voi. Speram sa am niste nopti pline de somn, si sa ma bucur de comfortul casei mele, dar apoi acest joc a aparut si toate visele mele au fost spulberate, la propriu.

Cateva ore mai tarziu, si ma intreb cand voi obtine resursele care nu sunt facute din fier de nisip, deoarece sunt foarte putine lucruri pe care le pot face cu el (si am construit cu mult mai multe armurarii decat aveam nevoie).

Deci , Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension. De unde sa incep?

Am sa incep cu lucrurile evidente: Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension este ultimul joc a celor de la Koei, care urmeaza o lunga serie Nobunaga, continuand unde Sphere of Influence a ramas. Cu toate ca noul joc este construit pe aceeasi platforma cu Sphere of Influence, pare un joc total nou, si nu seamana cu o expasiune sau un remake(chiar daca Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension foloseste aceasi muzica, imagini de profil si o parte din dialoguri).

Toate aceste lucruri se pot vedea dupa modul in care jocul se prezinta. Spre deosebire de celelalte jocuri din serie, in care tu priveai dintr-un Turn de Fildes toate legiunile si luai toate deciziile, Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension iti permite sa incepi de jos si sa avansezi. In loc sa incepi ca un , sa zicem Daimyo, si sa ai sub conducerea ta diverse orase, cetati si aliante, poti sa incepi ca un simplu muncitor construindu-ti propriul oras incercand sa il faci unul din cele mai prospere din Japonia. Pe masura ce avansezi, nu iti creste doar influenta, dar iti ofera si sansa de a invata despre mecanica si interfata jocului.

Nobunaga’s Ambition Sphere of Influence – Ascension Recenzie Gaming Series A

Modul in care avansezi in Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension este diferit fata de , sa zicem, Romance of the Three Kingdoms XIII. Chiar daca ambele jocuri ofera lordului tau diferite atributii pe care trebuie sa le duci la bun sfarsit, in Romance of the Three Kingdoms XIII majoritatea misiunilor se rezumau la : “Capturearea unui oras si dezvoltarea lui pana la un anumit numar”. In Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension, ai misiuni pe care la poti duce la bun sfarsit doar daca indeplinesti anumite cerinte, care de obicei duc la lupte masive daca reusesti sa le duci la bun sfarsit. Aceste lucruri pot varia de la “Ai nevoie de o suficienta populatie pentru a creea un numar X de soldati” pana la “Ai nevoie de X resurse si le trimiti la daimyo”. Facand aceste misiuni iti castiga onoare, iar cu ajutorul acesteia poti sa avansezi la gradul urmator, dar nu trebuie sa iti faci griji daca nu le faci pe toate odata sau lasi cateva sa le faca alti vasali. In schimb construirea noului tau teritoriu poate fi optiunea inteligenta, lucru care din fericire este mult mai usor de realizat decat in Sphere of Influence.

La fel ca orice alt joc de strategie Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension iti permite sa aduni resursele si terotoriile, prin construirea facilitatilor pe domeniul tau. Cu toate acestea, modul in care poti face aceste lucruri difera de jocurile anterioare. In Sphere of Influence erai obligat sa construiesti anume cladiri una langa alta in functie de tipul constructiei, iar unele cladiri speciale puteau fi construite doar daca erau langa anumite facilitati. In Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension construirea facilitatilor sunt afectate de teren, ceea ce face planificarea orasului un pic mai logica. Trebuie sa construiesti depozitul de arme si cel de armuri langa zone bogate in fier, posturile de tranzactii langa drumurile principale si fermele in apropierea zonelor irigate sau bogate in apa. Pe masura ce avansezi in grad, s-ar putea sa te gasesti intr-o competitie cu alte persoane, din propriul tau clan, pentru locurile cele mai avantajoase de pe harta, astfel incat castelul tau sa poata beneficia de resursele din apropiere. Poti debloca cladiri speciale pentru fiecare castel prin cercetare, cu ajutorul acestor cercetari iti poti mari nivelul cladirilor pe care le detii deja.

Trebuie sa recunosc ca de multe ori am pierdut mai mult timp in calculele pentru utilizarea resurselor decat am facut-o in ceea ce priveste strategia de mutare a trupelor, lucru care spune mult despre acest joc.

Nobunaga’s Ambition Sphere of Influence – Ascension Recenzie Gaming Series B

Vorbind despre strategii, care este treaba cu luptele? Stii lucru acela care este baza Nobunaga’s Ambition !!!

Ei bine …. este o amestecatura.

Pe de o parte, luptele si ritmul au devenit mult mai interactive in Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension. Acum nu iti mai comanzi trupele doar din turnul tau, o poti face si cu fiecare unitate in parte prin folosirea sistemului “view” a jocului. Poti elibera sagetile cand un inamic se apropie, sa te protejezi impotriva unor atacuri specifice in functie de diferite unitati pe care la are oponentul tau si sa it ajustezi strategia in functie de situatia in care te gasesti. Asediile sunt rapide si foarte distractive, necesitand o gandire si planificare foarte rapida si nu mai poti sa iti trimiti trupele cele mai puternice si sa astepti ca zidul sa fie daramat.

Din pacate, miscarile pot si foarte lente atunci cand joci din perspectiva ofiterului, si alinierea unitatilor in modul in care doresti sa o faci poate fi foarte frustranta. Aceste lucruri nu m-au facut sa renunt la o lupta sau sa inchid jocul, dar luptele pot fi mult mai costisitoare in acest mod. Schimbarea intre diferitele modalitati de vizualizare este o alternativa buna, dar totodata te face sa iti pierzi atentia asupra unor unitati in ritmul frenetic al bataliilor.

Lasand astea la o parte, cucerirea forturilor si lungile si istovitoarele campanii de-a lungu Japoniei iti aduc o placuta satisfactie, si te vei regasi lipit de monitor soptindu-ti “inca o batalie” in timp ce realizezi ca resursele se diminueaza iar noaptea se transforma usor usor in zi. Cucerirea clanurilor inamice si distrugerea acestora este acum mult mai usoara cu noile controale si noua interfata iar Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension este mult mai usor de jucat fata de Romance of the Three Kingdoms XIII sau alte jocuri din aceasta serie. Este un joc mult mai complex si mai bun pentru toti fanii jocurilor de strategie de tipul “kingdom-conquering”.

Chiar daca este un joc “user-friendly” tutorialele din joc nu sunt chiar atat de complexe pe cat ar trebui. Pentru fanii seriei nu este un lucru chiar atat de rau deoarece ei pot trece direct la a juca pentru a descoperi noutatile, dar pentru jucatorii noi, poate fi o problema. La fel ca si in Romance of the Three Kingdoms XIII, cel mai bun lucru pe care il poti face (daca esti un jucator nou) este de a cauta un ghid de strategie, un prieten care a mai jucat aceste jocuri sau sa te uiti la tutoriale video. Manualul de utilizare online poate ajuta intr-o oarecare masura, dar nici acesta nu este complet, si poate incurca noii jucatori in loc sa ii ajute.

Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence – Ascension este un joc destul de reusit, construit pe un cadru deja solid si este cu mult peste Romance of the Three Kingdoms XIII, devenind astfel un “must have” pentru toti fanii jocurilor de strategie complexe, sau care sunt interesati de istoria Japnoiei.

Nu este un joc perfect dar te va acapara din primele momente si te va tine in fata monitorului ore intregi!!!

Ei bine …. are si efecte secundare si sunt mai mult ca sigur ca va veni si la tine ziua in care daca esti la munca / scoala ai sa te gandesti doar la Miscari de Trupe , Resurse si Strategii.

Pagini Oficiale