Grim Fandango Remastered Review

Esti Manuel Calavera, o versiune hispanica a lui Humphrey Bogart, insarcinat cu vanzarea unor pachete turistice, sufletelor care trec prin taramul mortii. Lucrezi pentru o firma de agenti de vanzari care calatoresc in lumea celor vii pentru a atrage noi clienti, dar ceva este putred la mijloc. Sufletele sfinte care ar trebui sa obtina un bilet pentru trenul Number Nine sunt inselate si fortate sa cumpere aceste pachete turistice si sa faca singuri o istovitoare calatorie de 4 ani prin taramul celor morti. Cand aceasta soarta se abate si asupra angelicului Meche Colomar, Manny nu mai rezista si trebuie sa scoata la iveala aceasta conspiratie. Pentru a face acest lucru trebuie sa dai click pe multe obiecte, sa umpli inventarele si sa rezolvi o gramada de puzzle-uri.

Configurarea Grim Fandango este la fel de interesanta astazi cum a fost si in 1998, cand LucasArt era la apogeu. Statutul sau si realizarile tehnice s-au stins de atunci, dar umorul inca este acolo, performantele inca stralucesc si viziunea Grim Fandango despre viata de apoi inca starneste imaginatia. Aceasta forma de arta imbina filmul alb negru cu ziua comemorarii mortilor din mexic, cu motive aztece si egiptene. Desi versiunea refacuta nu se adreseaza corectarii neclaritatii fundalului adusa de aspectul de 3:4, vizionarea elementelor mentionate mai sus fac o experienta ce merita traita.

Este un pic dezamagitor ca fundalurile nu au fost retusate. Modele 3d au fost reedidate, si acum arata mult mai bine pe rezoluttile disponibile momentan si asta dqtorita faptului ca luminozitatea a fost schimbata in fiecare scena ( poti sa schimbi modelele vechi cu cele noi din meniu ). Caracterele au acum umbre si dau strazii din Rubacava o viziune alb negru mult mai credibila. Optional o interfata point-and-click rezolva problemele de control existente, pe langa acestea a alta interfata va ofera posibilitatea sa declansati anumite anectode in cele mai multe scene. Singurele lucruri pe care mi le mai doream sale gasesc in Grim Fandango sunt : salvarea automata, un inlocuitor pentru sistemul de inventariere si un sistem de indicii.

Dat fiind ca din pacate nu exista nici un sistem de acest gen care sa va ajute va sfatuiesc sa aveti un tutorial la indemana. Daca este prima data cand te joci Grim Fandango, modul in care te bucuri de el tine strict de taria de caracter pe care o ai in ceea ce priveste grafica si aventura invechita. Formatul acestui joc de aventura old-scholl este un bun sistem pentru a va oferi glume si lumi inventive, dar aceasta lume este plina de puzzle-uri care sunt plictisitoare sau ilogice si de cele mai multe ori amandoua.

Grim Fandango Remastered Review A

Grim Fandango iti poate da si multe batai de cap. Cand esti prins in camera motoarele pe un vas, primul instinct, probabil, nu va fi acela de a utiliza ancora sa rupeti vasul in doua, astfel jumatatea in care sa aflati sa poata naviga mai departe. Asa ceva este clar ca nu se poate intampla, dar din pacate acestea este “logica” pe care va trebui sa o utilizati daca jucati Grim Fandango. De asemenea pentru a salva castorii de foc din padurea pietrificata trebuie sa folositi un stingator, dar ideea de a le arunca un os ca sa ii poti stinge in timp ce ei se arunca in smoala incinsa nu are prea multa logica. De ce daca au luat foc nu se scufunda in smoala?

Grim Fandango este plin de asemenea puzzle-uri. Exista sectiuni – si aici ma refer la padurea pietrificata – peste care va trebui sa treceti cat mai repede posibil. Chiar daca vi se pare ciudat ca recomand sa trisati aceste elemente ele jocului care il fac provocator, trebuie sa stiti ca adevarata bucurie a Grim Fandango se in afla in lumea jocului si in inteligenta locuitorilor sai.

Grim Fandango Remastered Review

Este rar ca un joc sa ma faca sa trec prin toate conversatiile cu toate npc-urile pe care le-am intalnit. Dialogurile din Grim Fandango sunt mici cufere cu comori care distribuie glumite, referinte din filme si momente emotionale bruste. Dar chiar si cu acesta stare de spirit cetatenii din Grim sunt prinsi in noile lor inventii. Ei cauta faima, bani si influenta din obisnuinta. Purgatoriul lor este auto-impus. Amestecul de comedie si fatalism sunt cel mai bine prezentate de Membrillo, medicul legist care tinde sa incolteasca victemele in morga din Rubacava – “We may have years, we may have hours, but sooner or later, we push up flowers.”

Daca tehnic ar fi fost posibil la momentul respectiv, nu pot decat sa cred ca Grim ar fi fot unu din cele mai bune jocuri din acei ani, cu o serie de de glume si scene legate intre ele cu momente de interactiune atat de dragute. Puzzle-urile invechite si destul de enervante strica un pic atmosfera jocului, dar macar primesti un joc pentru PC destul de bun pentru numai 14,99 €. Fie ca acest clasic sa nu moara niciodata.

Grim Fandango Remastered – Cerinte de Sistem

Cerinte de Sistem Minime :

• OS: Windows Vista or Later