Call Of Duty Black Ops III Recenzie

Sper că, înainte să vă aşezaţi în faţa monitorului şi să deschideţi această pagină, v-aţi pregătit sufleteşte pentru o experienţă demnă de Neo şi a sa matrice, aşa că “haideţi să aflăm exact cât de adâncă e vizuina iepurelui”:

Call Of Duty Black Ops III Recenzie A note

Black Ops III este al 12-lea joc din seria Call of Duty, necesită 55 de GB pentru instalare, iar în ceea ce priveşte resursele, este o adevărată divă. Jocul are nevoie de cel puţin un i3 (mai exact i3-530) sau de un AMD Phenom II X4 810 pe post de procesor, 6 GB de memorie RAM, iar placa video trebuie să fie de la GeForce GTX 470 sau Radeon HD 6970 (cu 1 GB de memorie dedicată) în sus. Jocul necesită DirectX 11 şi nu va rula pe procesoare grafice care nu sunt compatibile cu acest DirectX. Aviz amatorilor, cel mai probabil nu îl veţi putea rula pe laptopul de muncă “al lui tata” – aşadar este o idee bună să verificaţi dacă întruniţi cerinţele tehnice înainte de a face investiţia pentru acest joc.

Call Of Duty Black Ops III Recenzie Gameplay

Povestea din campanie are loc în anul 2065, când cele mai mari puteri ale lumii avansaseră tehnologic într-atât de mult încât orice fel de atac aerian era complet inutil, luptele fiind purtate prin misiuni secrete pe teren inamic. În prima misiune, m-am simţit exact ca un cartof trimis la război, deoarece jocul nu începe cu începutul, ci te bagă direct în mijlocul unei operaţiuni de salvare, iar în prima scenă tocmai a fost dată de gol prezenţa ta şi a echipei tale pe teritoriul inamic.

Bineînţeles că până la sfârşitul primei misiuni mi-am pierdut mâinile, vorba vine “pierdut”… Mi le-a smuls un robot. Mi-ar plăcea să spun că m-am trezit în spital cu rude îngrijorate în jur, însă – de fapt – m-am trezit într-o simulare care avea loc în căpuşorul meu, acest lucru fiind posibil din cauza unui implant care mi-a fost instalat când am fost spitalizat. Nu vă mai povestesc că, în timp ce mi se explicau toate astea, eu aparent eram precum frumoasa adormită, însă pe masa de operaţie, într-o comă indusă artificial. Nu pot să mă plâng, deoarece am asistat la o sesiune unul la unul cu Christopher Meloni, el fiind unul dintre actorii care a acceptat să îşi împrumute look-ul şi vocea unui personaj din joc. Îi semăna leit şi mi-a vorbit direct, explicându-mi situaţia şi misiunea, mai ceva decât la un panel la Comic Con.

Ei bine, de la punctul acesta, jocul devine o succesiune de situaţii şi locaţii vizitate mental, folosind noul implant hiperfuturist, pentru a determina părţile vinovate şi motivele implicării lor. Este foarte posibil să pierdeţi şirul poveştii până la finalul jocului, deoarece pe parcurs aceste situaţii şi vizite devin din ce în ce mai confuze şi profunde. Cam atât pot spune fără să vă dau spoilere.

În concluzie, campania în single-player conţine elemente ştiinţifico-fantastice, îmbinate într-un mod plăcut cu acţiune şi elemente de thriller spre final. Durează cam 11-12 ore, aş estima, şi per total mi s-a părut o experienţă plăcută, însă mi-aş fi dorit o poveste mai puţin însângerată şi tristă. Campania de la Advanced Warfare, din aceeaşi serie, mi s-a potrivit mult mai bine, dar în acelaşi timp, aceasta nu încerca la fel de multe din punctul de vedere al poveştii. Un alt lucru bun este faptul că poţi alege ce misiune vrei să joci, indiferent dacă ai terminat sau nu integral campania. Campania single-player mai străluceşte dintr-un motiv, însă pe acesta îl voi prezenta la finalul recenziei.

Call Of Duty Black Ops III Recenzie Chars

În primul meci în multiplayer m-am simţit precum o adolescentă în seara balului, deoarece toată lumea încerca să mă înghesuie. Lăsând gluma deoparte, încă din prima zi de lansare, serverele au fost pline, iar jucătorii foarte nemiloşi. Hărţile de multiplayer sunt 12 la număr, a 13-a fiind un bonus de precomandă pentru PC, PS4 şi Xbox One. Sunt o groază de arme şi accesorii pentru arme noi, cât şi nişte abilităţi noi, introduse pentru acest mod, şi nu numai.

Experienţa de multiplayer în seria Call of Duty diferă de alte jocuri din categoria First Person Shooter, în special din cauza că reuşita ţine mai mult de reflexele de moment ale jucătorului decât de tactică sau planificare. Mie acest tip de joc mi se pare gândit în aşa fel încât orice persoană, care abia s-a aşezat la PC (sau a ridicat controller-ul de pe masă), să poată înţelege şi juca fără probleme – bineînţeles că acest lucru poate fi atât pozitiv, cât şi negativ. Prefer jocurile în multiplayer în care accentul cade mai mult pe munca în echipă şi mai puţin pe talentul individual – pentru că îmi place să fiu cărat.

Urmează 4 DLC-uri în 2016 care vor conţine hărţi suplimentare şi alte nebunii, însă, spre deosebire de alte iteraţii ale jocului, DLC-urile pentru aceasta vor fi iniţial exclusive pentru PlayStation timp de 30 de zile, după care vor fi accesibile şi restului de platforme.

Aşadar, dacă îţi plac shooter-ele şi ai o viteză de reacţie bună, acest mod de multiplayer va fi o experienţă foarte plăcută. Iar dacă eşti mai ca mine şi ţii musai să apuci să vezi bine inamicul înainte să arunci fasole spre dânsul, atunci măcar vei putea admira peisajul; fără glumă, zonele de luptă şi împrejurimile lor sunt absolut fantastice. Am petrecut mai mult timp decât îmi place să admit uitându-mă-n jur şi admirând – de obicei, până când venea cineva şi îmi arăta podeaua permanent.

Call Of Duty Black Ops III Recenzie Zombie

Modul cu zombilici este o aventură în lumea fantasticului, cât şi o aventură în timp. Experienţa începe cu un trailer de prezentare, care îţi expune unul din cele doua scenarii disponibile, în funcţie de preferinţă. Shadows of Evil prezintă patru aventurieri care îşi fac veacul în oraşul fictiv Morg City. Trailer-ul ne spune că protagoniştii noştri sunt adepţi ai viciilor şi că niciunul nu e uşă de biserică. Ceea ce este însă cu adevărat interesant despre aceste personaje este că atât ele, cât şi antagonistul care intervine ocazional şi îi ghidează, au înfăţişările şi vocile împrumutate de la: Jeff Goldblum, Heather Graham, Neal McDonough, Ron Perlman, respectiv Robert Picardo.

The Giant, cel de al doilea scenariu disponibil cu zombi, ne prezintă o poveste în care apar variante alternative ale unor personaje dintr-una dintre hărţile din Black Ops II, într-un vârtej de sânge, personalităţi din realităţi multiple şi împuşcături.

Modul acesta cred că mi-a plăcut cel mai mult (mai exact prima poveste), deoarece este foarte diferit de jocul de bază, acţiunea petrecându-se într-o lume cu un design noir care contrastează frumos cu aspectul ştiinţifico-fantastic al campaniei de single-player. Personajele mi-au plăcut şi tind să cred că o să vă placă şi vouă, în special în urma prezentării foarte teatrale.

Pe lângă toate acestea, modul a fost actualizat, si spre deosebire de alte moduri cu zombi din jocuri anterioare, jucătorii acum câştigă XP şi au un sistem de progresie.

Call Of Duty Black Ops III Recenzie Zombie Attack

Acum puteţi opta pentru un skin fie pentru ea, fie pentru el. Pentru fiecare sex sunt 9 modele dintre care să alegi.

Campania de single-player suportă o colaborare de până la 4 jucători, aşadar poţi parcurge întreaga poveste alături de maxim 3 prieteni, şi, în mod cert, dacă singur nu îţi făcea plăcere sau aveai dificultăţi în a trece de obstacole, acum va ploua doar cu zâmbete şi gloanţe!

Pentru multiplayer au fost introduse cele mai multe feature-uri noi. Mai exact modul de Gunsmith – care îţi permite modificarea estetică a accesoriilor pe arme şi modul The Paintshop — în care poţi să creezi propriile tale imprimeuri pe arme. Pe lângă acestea, Black Ops III are în gameplay elemente de parkour precum fugitul pe pereti, care are un iz foarte fin de Titanfall; cât şi nişte jetpack-uri noi pentru salturi în aer.

Multiplayer-ul include acum şi o preferinţă care se adresează boost-urilor, jucătorii putând alege dintre 9 clase, fiecare cu unul din două avantaje la alegere. Spre exemplu, pentru clasa Ruin, veţi putea alege între a fi temporar mai rapid sau de a avea ţepi ataşaţi de picioare, care creează un val nociv cu amplitudine redusă în jurul jucătorului.

Call of Duty: Black Ops III este printre puţinele jocuri din această serie pe care le-am încercat la prima mână şi, cu atât mai mult, printre puţinele care m-au prins datorită accentului pus pe cooperare – dacă suntem sinceri, vom recunoaşte cu toţii că prietenii îmbunătăţesc orice experienţă! Se vede foarte clar faptul că dezvoltatorii îşi doresc ca experienţa single-player să fie împărţită cu cât mai mulţi apropiaţi, iar prin modul Nightmares (la care faci unlock doar la terminarea campaniei SP propriu-zise) vei putea parcurge din nou campania, însă tura asta toţi antagoniştii vor fi sub formă de zombi.

Call Of Duty Black Ops III – Cerinte de Sistem

Cerinte de Sistem Minime :

• OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1 64-Bit